A "szortiment" szó a magyar nyelvben olyan választékot vagy termékcsoportot jelöl, amelyet egy adott üzlet vagy szolgáltatás kínál. Ez a kifejezés gyakran kapcsolódik a kereskedelemhez és a marketinghez. A szortiment célja, hogy kielégítse a különböző vásárlói igényeket, és lehetőséget biztosítson a vevőknek többféle termék vagy szolgáltatás közötti választásra. Az üzletek szortimentje sokszor a piaci kereslet, a szezonális trendek, valamint a vásárlói szokások szerint alakítható.
Példák a "szortiment" kifejezés használatára:
-
Élelmiszerbolt szortimentje
- Friss gyümölcsök és zöldségek
- Hús- és tejtermékek
- Száraz áruk, mint például liszt és cukor
- Alkoholos és alkoholmentes italok
-
Ruházati üzlet szortimentje
- Férfi, női és gyermekruházat
- Kiegészítők, mint például sálak és sapkák
- Cipők és egyéb lábbelik
-
Elektronikai bolt szortimentje
- Mobiltelefonok és tartozékok
- Számítógépek és perifériák
- Háztartási kisgépek
-
Bútorbolt szortimentje
- Nappali bútorok
- Kerti bútorok
- Irodai asztalok és székek
A szortiment változatossága és gazdagsága nagyban hozzájárul a vásárlói élményhez, és segíti az üzleteket a piacon való versenyben maradásban.