ROI (Return on Investment) magyarul a "megtérülési ráta" kifejezéssel írható le, és azt méri, hogy egy befektetés mennyire volt eredményes vagy jövedelmező. Az ROI segít összehasonlítani különböző befektetéseket, hogy eldönthesd, melyik opció hoz nagyobb hasznot a ráfordításaidhoz képest. Az ROI számításához az elért nyereséget (vagy veszteséget) elosztod a befektetés költségével, és az eredményt százalékban fejezed ki.
Példák az ROI-ra:
-
Marketingkampány: Ha egy cég 100,000 forintot költött egy online hirdetési kampányra, és a kampány után 150,000 forint többletbevételt termelt, akkor az ROI 50% ([(150,000 – 100,000) / 100,000] * 100).
-
Ingatlanbefektetés: Egy ingatlanvásárlás során 20 millió forintot invesztálsz, majd később eladod az ingatlant 25 millióért, akkor az ROI 25% ([(25,000,000 – 20,000,000) / 20,000,000] * 100).
-
Részvényvásárlás: Ha veszel részvényeket 1 millió forintért, és később eladod őket 1,2 millióért, az ROI 20% ([(1,200,000 – 1,000,000) / 1,000,000] * 100).
Az ROI érték segít abban, hogy rájöjj, mely befektetéseid a legjövedelmezőbbek, és ezáltal okosabban állítsd össze a portfóliódat vagy tervezz új projekteket.