A "respawn" kifejezés főként videojátékokban használatos, és a karakter vagy tárgy újbóli megjelenését jelenti a játékban történő halála vagy eltűnése után. Ez a mechanizmus lehetővé teszi a játékosoknak, hogy folytassák a játékot anélkül, hogy véglegesen elveszítenék a karakterüket vagy tárgyaikat. A "respawn" hasznos akkor is, ha a játék friss tartalommal szeretné fenntartani a játékosok érdeklődését.
A "respawn" magyar megfelelője lehet például az "újraéledés" vagy "újrateremtés".
Példák a "respawn" használatára:
- FPS játékok (First-Person Shooter): A játékos karaktere meghal és pár másodperc múlva újra megjelenik egy biztonságos zónában, hogy újra csatába állhasson.
- Open-world játékok: Egy fontos tárgy vagy ellenség újból megjelenik a térkép adott pontján, lehetővé téve a játékosoknak, hogy újra megszerezzék vagy legyőzzék.
- Multiplayer játékok: A játékosok a mérkőzés folyamán többször is újra megjelenhetnek, így biztosítva a folyamatos játékélményt.
- Survival játékok: Ha a játékos meghal, a "respawn" lehetővé teszi, hogy új karakterrel kezdje újra, néha a korábbi tárgyak egy részét megőrizve.
Ez a rendszer biztosítja, hogy a játék folyamatosan kihívást és szórakozást nyújtson, még akkor is, ha a játékos hibázik vagy veszít.