A pozicionálás egy marketingstratégia, amely során egy terméket vagy szolgáltatást tudatosan elhelyeznek a fogyasztók tudatában, megkülönböztetve azt a versenytársaktól. Célja a termék egyedi tulajdonságainak kiemelése és a célközönség igényeinek hatékony kielégítése.
pozicionál eredete
A „pozicionál” szó a latin „positio” szóból származik, ami elhelyezést vagy helyzetet jelent. Innen került át több nyelvbe, beleértve a magyart is, mint a hely meghatározásának cselekvése.
Szófaj
ige
Szinonimák
elhelyez, elrendez, besorol, rangsorol
Ellentéte
Nincs ismert ellentéte.
Példamondatok
– A marketingcsapat célja, hogy hatékonyan pozicionálja az új terméket a piacon.
– A cégvezetés tervei között szerepel, hogy a vállalatot nemzetközi szinten is pozicionálja.
– Az előadó úgy pozicionálta magát a színpadon, hogy minden néző jól láthassa.