A "hitbox" kifejezés videojátékokban gyakran használt, és konkrétan az a láthatatlan térbeli terület, amely meghatározza, hol lehet egy karaktert vagy tárgyat sérülés érni. Ha egy támadás, például lövés vagy ütés, eléri a hitboxot, akkor az adott karakter vagy tárgy sebződik. A hitboxok pontos beállítása kulcsfontosságú a játékok kiegyensúlyozott és igazságos működéséhez.
Példák a hitboxokra:
-
Karakter hitbox: Egy játékos karakterének teljes testére kiterjedő hitbox, amely meghatározza, hogy hol érheti őt találat ellenséges lövések vagy támadások által.
-
Fej hitbox: Külön hitbox a karakter fejére, gyakran fontos az olyan játékokban, ahol a fejbe történő találat nagyobb sebzést okoz, mint egyéb testrészek.
-
Jármű hitbox: Verseny- vagy harcjátékokban a járművek köré meghatározott hitbox határozza meg, hogy a jármű mikor ütközik vagy veszi fel a pályán található tárgyakat.
-
Tárgyak hitbox: Platformer játékokban például, a hitboxok meghatározzák, hogy a karakter mikor lép egy mozgó platformra vagy ér el egy összegyűjthető tárgyat.
A hitboxok eltérő mérete és formája általában befolyásolja a játékmenetet, például egy kisebb hitbox nehezebben eltalálható, ami előnyt jelenthet egy játékos számára.