Az "adminisztráció" szó jelentése a magyar nyelvben a szervezési és irányítási feladatok összességére utal, amit a különböző fajta szervezetek, intézmények, vagy vállalkozások napi működésének támogatására végeznek. Ez a tevékenység többféle feladatot foglal magában, mint például az adatok kezelése, dokumentumok előkészítése, rendszerezés, kommunikáció lebonyolítása, valamint szabályzatok és eljárások betartatása. Az adminisztráció célja, hogy biztosítsa a szervezet zökkenőmentes és hatékony működését.
Példák az adminisztrációs tevékenységekre:
- Adatok rögzítése és nyilvántartása: Ügyféladatok, pénzügyi tranzakciók, munkavállalói információk nyilvántartása.
- Dokumentumkezelés: Szerződések előkészítése, archiválása és szükség szerinti módosítása.
- Kommunikáció fenntartása: E-mailek küldése és fogadása, telefonhívások lebonyolítása.
- Ütemezés és időkezelés: Találkozók szervezése, határidők nyomon követése.
- Rendszerek és folyamatok fejlesztése: Hatékonyságnövelő szabályzatok és eljárások kidolgozása.
Az adminisztráció nélkül a szervezetek nehezen tudnának átláthatóan, hatékonyan és szervezetten működni.