A public relations (PR) célja a szervezetek és közönségük közötti pozitív kapcsolat kiépítése és fenntartása. Magában foglalja a kommunikációs stratégiák tervezését és megvalósítását, a hírnév menedzselését és a nyilvánosság informálását, hogy kedvező képet alakítson ki a szervezetről.
public relations eredete
A „public relations” kifejezést az 1900-as évek elején Ivy Lee és Edward Bernays vezették be, hogy leírják a szervezetek és a nyilvánosság közötti kapcsolatépítési tevékenységeket.
Szófaj
Főnév.
Szinonimák
Kapcsolatmenedzsment, médiakommunikáció, sajtókapcsolat, PR tevékenység, kommunikációs stratégia.
Ellentéte
Nincs ismert ellentéte.
Példamondatok
– A vállalat public relations csapata keményen dolgozik azon, hogy javítsa a cég megítélését a közönség szemében.
– A sikeres public relations stratégia segíthet növelni az ügyfelek lojalitását és bizalmát.
– A public relations szakemberek gyakran készítenek sajtóközleményeket, hogy közvetítsék a cég fontos üzeneteit.