A PR, vagyis public relations, a szervezetek és a nyilvánosság közötti kommunikáció menedzselését jelenti. Célja a pozitív imázs kialakítása és fenntartása, valamint a közönség tájékoztatása a szervezet tevékenységeiről. A PR eszközei közé tartoznak a sajtóközlemények, események és médiakapcsolatok.
pr eredete
A „PR” a „public relations” rövidítése, ami a nyilvánossággal való kapcsolatok kezelését jelenti. Eredete az 1900-as évek elejére vezethető vissza, amikor a cégek elkezdtek tudatosan kommunikálni a közönségükkel.
Szófaj
névelő
Szinonimák
Nincs ismert szinonima.
Ellentéte
Nincs ismert ellentéte.
Példamondatok
– A cég pr osztálya új stratégiai tervet dolgozott ki a következő negyedévre.
– A pr kampány célja az volt, hogy növelje a vállalat ismertségét a fiatalok körében.
– A sikeres pr tevékenység segíthet megváltoztatni a közvélemény negatív hozzáállását.