A "pop-up" szó a technológia és marketing világában gyakran használt kifejezés, amely általában olyan ablakokra vagy elemekre utal, amelyek hirtelen jelennek meg egy képernyőn vagy weblapon. Ezek az elemek rendszerint valamilyen fontos információt, hirdetést vagy feldolgozandó feladatot tartalmaznak. Különböző területeken más-más formában találkozhatunk velük.
Példák a pop-up használatára:
-
Weboldalakon megjelenő ablakok:
-
Események vagy boltok:
- Ideiglenesen felállított üzletek vagy standok, amelyek rövid időre jelennek meg egy adott helyen, különösen szezonális termékek vagy különkiadások promóciójára (például karácsonyi vásárok).
-
Mobilalkalmazások:
- Értesítések, amelyek felugranak, hogy figyelmeztessenek új üzenetekre vagy frissítésekre, akár egy játékon belüli ajánlat vagy emlékeztető formájában is.
-
Asztali számítógépek:
- Riasztások vagy emlékeztetők, amelyek a képernyő alján vagy közepén jelennek meg, például szoftverfrissítés elérhetőségéről.
A pop-up elemek tehát sokféle formában és célból jelennek meg, és fontos szerepet játszanak mind a marketing, mind a felhasználói élmény terén.