Webanalitika

2 perc olvasás

A webanalitika a weboldalak és online szolgáltatások teljesítményének mérését, elemzését és értékelését jelenti különféle statisztikai és adatelemzési módszerek segítségével. Célja, hogy információt adjon a weboldal látogatóiról, viselkedésükről és a honlap működéséről, majd ezek alapján segítse a fejlesztéseket és üzleti döntéseket.

Mit vizsgál a webanalitika?

  • Hányan keresik fel az oldalt (látogatók száma)
  • Honnan érkeznek a látogatók (forgalmi források, például keresőmotor, közösségi média, közvetlen forgalom‎)
  • Mely oldalakat nézik meg a leggyakrabban
  • Mennyi ideig tartózkodnak az oldalon
  • Mely gombokat, menüpontokat kattintják a legtöbben
  • Hányan hajtanak végre konverziót (pl.: vásárlás, hírlevél-feliratkozás)
  • Milyen eszközökről (mobil, számítógép, tablet) érkeznek a látogatók
  • Hogyan teljesítenek az egyes kampányok (pl. Google Ads, Facebook hirdetések)
  • Mely pontokon hagyják el az oldalt a látogatók
  • Milyen gyakran térnek vissza ugyanazok az emberek
  • Hol találhatóak földrajzilag a felhasználók

Példák a webanalitika alkalmazására

  • Google Analytics segítségével mérhetjük egy webshop napi forgalmát és vásárlásait.
  • A weboldal hőtérképes elemzése megmutatja, mely részeket használják a legtöbben (pl.: Hotjar).
  • Egy blognál elemzéssel felfedezhetjük, mely cikkek generálnak több olvasót és hírlevél-feliratkozót.
  • Landing oldalnál konverziós arány növelése érdekében A/B teszteket készítünk.
  • Egy online kampány után visszamérjük, mely hirdetések hozták a legtöbb érdeklődőt.

Webanalitika szinonimái

  • webes elemzés
  • honlapelemzés
  • webstatisztika
  • weboldal-analitika (kevésbé elterjedt)
  • analitika (csak általánosabb értelemben)

Remélem, így már minden világos a webanalitika fogalmával kapcsolatban! 🚀

Legtöbbet keresett szavak és kifejezések

Legfrissebb szavak a szótárban

Megosztás
SzóLexikon
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.