A webanalitika a weboldalak és online szolgáltatások teljesítményének mérését, elemzését és értékelését jelenti különféle statisztikai és adatelemzési módszerek segítségével. Célja, hogy információt adjon a weboldal látogatóiról, viselkedésükről és a honlap működéséről, majd ezek alapján segítse a fejlesztéseket és üzleti döntéseket.
Tartalom
Mit vizsgál a webanalitika?
- Hányan keresik fel az oldalt (látogatók száma)
- Honnan érkeznek a látogatók (forgalmi források, például keresőmotor, közösségi média, közvetlen forgalom)
- Mely oldalakat nézik meg a leggyakrabban
- Mennyi ideig tartózkodnak az oldalon
- Mely gombokat, menüpontokat kattintják a legtöbben
- Hányan hajtanak végre konverziót (pl.: vásárlás, hírlevél-feliratkozás)
- Milyen eszközökről (mobil, számítógép, tablet) érkeznek a látogatók
- Hogyan teljesítenek az egyes kampányok (pl. Google Ads, Facebook hirdetések)
- Mely pontokon hagyják el az oldalt a látogatók
- Milyen gyakran térnek vissza ugyanazok az emberek
- Hol találhatóak földrajzilag a felhasználók
Példák a webanalitika alkalmazására
- Google Analytics segítségével mérhetjük egy webshop napi forgalmát és vásárlásait.
- A weboldal hőtérképes elemzése megmutatja, mely részeket használják a legtöbben (pl.: Hotjar).
- Egy blognál elemzéssel felfedezhetjük, mely cikkek generálnak több olvasót és hírlevél-feliratkozót.
- Landing oldalnál konverziós arány növelése érdekében A/B teszteket készítünk.
- Egy online kampány után visszamérjük, mely hirdetések hozták a legtöbb érdeklődőt.
Webanalitika szinonimái
- webes elemzés
- honlapelemzés
- webstatisztika
- weboldal-analitika (kevésbé elterjedt)
- analitika (csak általánosabb értelemben)
Remélem, így már minden világos a webanalitika fogalmával kapcsolatban! 🚀