A „Spawnkill” kifejezés egy játékkörnyezetben használt szó, amely arra utal, amikor egy játékos az ellenfelet közvetlenül a játékba való újra belépés (respawn) után megöli. Ez általában egy vitatott taktika, mivel a frissen újra belépő játékosoknak nincs esélyük reagálni vagy védekezni, mielőtt megtámadják őket. A „spawn” helyszínek általában előre meghatározott pontok a játéktérképen, ahol a játékosok újra megjelennek haláluk után, és ezek ismerete kulcsfontosságú a spawnkilles stratégiák alkalmazásában.
Példák a spawnkillre:
- FPS játékokban (First Person Shooter):
- Egy játékos a pálya stratégiai pontján rejtőzik, közel az ellenfél csapata „spawn” pontjához, és azonnal tüzet nyit, amikor az ellenfél tagjai megjelennek.
- MOBA játékokban (Multiplayer Online Battle Arena):
- Egy hős állandóan lesben áll az ellenséges bázis szélén, és azonnal támadja a visszaérkező ellenfeleket, akik már kevés életerővel rendelkeznek egy korábbi összecsapásból.
- Battle Royale játékokban:
- Az egyik játékos a térkép „forgalmas” újraéledési pontjain tartózkodik, hogy gyorsan kiiktassa az újraéledő vagy mozgásba lendülő ellenfeleket, ezzel csökkentve azok esélyeit a játék további szakaszában.
A spawnkill gyakorlat néha hátrányos helyzetbe hozza a megtámadott játékosokat, és sok játék közösségében etikátlannak vagy bosszantónak tartják.