A „respawn timer” kifejezést leggyakrabban a videojátékok világában használják. A jelentése magyarul az újjáéledési időzítő vagy visszatérési időzítő. Ez az időintervallum, amíg egy játékos, NPC (nem játékos karakter) vagy tárgy újra megjelenik a játékban, miután meghalt vagy eltűnt. A respawn timer így kritikus része a játék mechanikájának, hiszen segít balanszírozni a játékmenetet azáltal, hogy meghatározza, mennyi időbe telik egy karakternek vagy entitásnak visszatérni a játékba.
Példák a Respawn Timer-re
- FPS játékokban: Ilyen típusú játékokban a játékos karaktere gyakran részt vesz heves csatákban és lövöldözésekben. Ha a karaktered elhalálozik, a respawn timer jelzi, mennyi időn belül térhetsz vissza a küzdelembe. Például, egyes játékokban a respawn idő 5-10 másodperc is lehet.
- MOBA játékokban: Itt is gyakoriak a halálozások, különösen a meccsek előrehaladott szakaszaiban. Minél hosszabb a játékidő, annál hosszabb lehet a respawn idő is, esetenként 30-60 másodperc, vagy akár több.
- MMORPG játékokban: Az ilyen típusú játékokban a respawn timer olyan entitásokra is vonatkozhat, mint a szörnyek vagy bossok. Ez határozza meg, mikor jelenik meg újra egy legyőzött ellenfél vagy gyűjthető erőforrás.
- Battle Royale játékokban: Míg ezekben a játékokban gyakran nincs respawn, egyes verziókban lehetőséged van csapattársak által feltámasztani a karaktert egy meghatározott időablakon belül. A timer itt is kulcsfontosságú.
Remélem, ezzel az információval sikerült közelebb hoznom a „respawn timer” fogalmát!