Az employer branding kifejezés alatt azt a stratégiát és tudatos tevékenységet értjük, amellyel egy vállalat (munkáltató) felépíti, formálja és kommunikálja „munkaadói márkáját” – vagyis azt, ahogyan a jelenlegi és leendő munkavállalók, valamint a szélesebb közvélemény látja őt, mint munkahelyet.
Az employer branding célja, hogy a cég vonzó, hiteles, pozitív módon jelenjen meg a munkaerőpiacon, megkülönböztetve magát a versenytársaktól, hogy képes legyen a legjobb tehetségeket megszólítani, bevonzani és megtartani. Ez nemcsak a toborzási folyamatokat segíti, hanem hozzájárul a dolgozói elégedettséghez, elkötelezettséghez és céges hűséghez is.
Milyen elemei lehetnek az employer brandingnek?
- Vonzó cégértékek kommunikációja: Például: sokszínűség, fenntarthatóság, társadalmi felelősségvállalás
- Alkalmazotti élmény fejlesztése: Barátságos munkahelyi környezet, rugalmas munkaidő, home office lehetőség, modern irodák
- Juttatási csomagok bemutatása: Versenyképes fizetés, cafeteria, egészségbiztosítás, sportbérlet, tréningek és fejlődési lehetőségek
- Dolgozói vélemények, sikertörténetek: Alkalmazottak bemutatkozása, céges videók, interjúk megosztása a közösségi médiában
- Karrierút világos kommunikálása: Előrelépési lehetőségek, mentoring programok, motiváló vezetői példák
- Közösségi média és céges események erősítése: Szervezett csapatépítők, közös jótékonykodás, ünnepségek megmutatása
Példák employer branding tevékenységekre (listában)
- Karrieroldal modernizálása, ahol a cégkultúra és a munkatársak bemutatkoznak
- Social media jelenlét fejlesztése (pl. Instagram, LinkedIn céges élet bemutatása)
- Állásbörzéken való kreatív, figyelemfelhívó megjelenés
- Sikeres munkavállalók pályájának bemutatása blogban, hírlevélben
- Céges podcast indítása a vállalati életről
- „Nap árnyéka” nap szervezése, amikor az érdeklődők beülhetnek egy napra dolgozni a céghez
- Belsős tréningek, képzések kiemelése a kommunikációban
- Rendszeres munkavállalói elégedettségi felmérések
- Sztorik, élmények megosztása a céges „életérzésről” videókban, képekben
Employer branding szinonimái
- Munkaadói márkaépítés
- Munkáltatói márka (márka mint munkahely)
- Munkáltatói arculat
- Munkaadói arculatépítés
Összefoglalva: az employer branding segít abban, hogy a munkavállalók szerethető, elismert és egészséges munkahelyként tekintsenek egy cégre. Ez a megközelítés ma már minden sikeres vállalat alapvető eszközei közé tartozik, mert nagy szerepe van a tehetségek megszerzésében és megtartásában.