A clickdensity egy angol szakszó, amely főleg a webfejlesztés és online marketing területén használatos. Jelentése: az egy adott weboldal felületén, egy bizonyos időtartam alatt történt kattintások sűrűsége vagy mennyisége. Egyszerűen: azt mutatja meg, hogy egy adott oldalon mely pontokon, mennyi kattintás történik, illetve mennyire vannak ezek a kattintások „sűrűn”.
A clickdensity-t általában clickmap (kattintástérkép) elemzésekor használják, mert így vizsgálható, hogy egy weboldal látogatói mire kattintanak leggyakrabban. Ez segít abban, hogy a fejlesztők és marketingesek optimalizálják a weboldal elrendezését és a gombok, linkek helyét.
Példák a clickdensity alkalmazására
- Egy webshop főoldalán: Megnézed, hogy az akciós termékekre kattintanak-e többen, vagy inkább a kategóriák menüpontjaira.
- Landing page-n: Elemzed, hogy a „Kosárba teszem” gombra vagy az oldal alján lévő kapcsolati űrlapra érkezik több kattintás.
- Blogbejegyzésekben: Megvizsgálod, hogy a cikk közepén lévő belső linkekre vagy a cikk végén található „Tovább olvasom” linkre kattintanak-e többen.
- Fiók regisztrációs oldalon: Felméred, hogy hányan kattintanak a „Regisztrálok Facebookkal” vagy a „Regisztrálok e-maillel” gombra.
- Mobil appokban: Kielemezhető, hogy egy adott oldal/hívófelület mely elemeiről érkezik a legtöbb interakció.
Clickdensity magyar szinonimái
Magyarban még nincs bevett egy szavú megfelelője, de a következő kifejezésekkel leírható:
- kattintássűrűség
- kattintási aktivitás
- kattintás-eloszlás
- kattintásmennyiség (helyileg értelmezve)
Összegzés
A clickdensity tehát egy fontos mérőszám a weboldalak optimalizálásában, mert konkrét képet ad arról, merre terelődik a figyelem, hol érdemes változtatni az elrendezésen, tartalmakon vagy CTA gombokon. Ha tudod, hogy hol van a „sűrűség csúcsa”, jobban tudod irányítani a felhasználói élményt!