Click Through Rate

2 perc olvasás

A Click Through Rate (röviden: CTR) egy online marketinges és webes kifejezés, amit magyarul leggyakrabban átkattintási arány -ként vagy átkattintási ráta-ként fordítanak. A CTR azt mutatja meg, hogy egy adott hirdetésre vagy linkre hányan kattintottak a megjelenések számához képest. Ez egy százalékos érték, így ha pl. 1000 ember látott egy hirdetést és ebből 50 kattintott rá, akkor a CTR 5%.

A CTR kiszámítása:

[
text{CTR} = frac{text{Kattintások száma}}{text{Megjelenések száma}} times 100
]

Példák a CTR használatára

  • Google Ads kampány:
    • 10.000 megjelenésből 200 fő kattintott a hirdetésre.
    • CTR: 200 / 10.000 × 100 = 2%
  • Hírlevél marketing:
    • Kiküldött email: 5.000 címzett. A benne található linkre 150-en kattintottak.
    • CTR: 150 / 5.000 × 100 = 3%
  • Facebook poszt:
    • Egy hirdetés 50.000 felhasználóhoz jut el és 500 kattintást generál.
    • CTR: 500 / 50.000 × 100 = 1%
  • Bannerhirdetés kampány egy weboldalon:
    • 30.000 megjelenés, 60 kattintás
    • CTR: 60 / 30.000 × 100 = 0,2%

Mire jó a CTR?

  • Méri a hirdetések hatékonyságát
  • Segít megérteni, mennyire vonzó egy tartalom vagy hirdetés
  • Összehasonlítható általa több kampány vagy hirdetés teljesítménye

Click Through Rate szinonimái

  • Átkattintási arány
  • Átkattintási ráta
  • Kattintási arány
  • CTR (rövidítésként)

A CTR egy szuper egyszerű, de nagyon hasznos mutató – legyen szó online hirdetésekről, e-mail kampányokról vagy akár közösségi média posztokról, mindig jó mérce arra, mennyire érdekes vagy releváns egy tartalom a közönséged számára!

Legtöbbet keresett szavak és kifejezések

Legfrissebb szavak a szótárban

Megosztás
SzóLexikon
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.