A „call-to-action” egy marketinges és kommunikációs kifejezés, ami magyarul leginkább „cselekvésre ösztönzés” vagy „felhívás cselekvésre” kifejezésekkel fordítható. Lényege, hogy valamilyen konkrét lépés megtételére ösztönzi a felhasználót, látogatót vagy ügyfelet akár egy weboldalon, hirdetésben, e-mailben vagy bármilyen kommunikációs felületen. A CTA kiemel egy kívánt műveletet, amelyet azt szeretnénk, hogy az olvasó vagy látogató elvégezzen. Ez lehet vásárlás, regisztráció, hírlevélre feliratkozás, egy applikáció letöltése, kapcsolatfelvétel vagy bármilyen más akció.
Miért fontos a call-to-action?
A CTA segít az emberek figyelmét vezetni és egyértelmű útmutatást ad, hogy mit vársz el tőlük. Egy jó CTA növeli a konverziókat, egyszerűbbé teszi a felhasználói élményt, és jobban segíti az üzleti célok elérését.
Példák call-to-action-re:
- Iratkozz fel hírlevelünkre!
- Vásárolj most!
- Töltsd le az alkalmazást!
- Regisztrálj díjmentesen!
- Vedd fel velünk a kapcsolatot!
- Nézd meg a részleteket!
- Próbáld ki ingyen!
- Kérj visszahívást!
- Foglalj időpontot!
- Tudd meg többet!
A „call-to-action” szinonimái magyarul:
- cselekvésre ösztönzés
- felhívás cselekvésre
- cselekvési felhívás
- ösztönző gomb (amikor konkrétan egy gombra gondolunk)
- akció-gomb
- cselekvési utasítás
Röviden:
A call-to-action tehát egy olyan szöveg vagy gomb, amely segíti és motiválja a felhasználót, hogy megtegye a következő lépést, és ezzel elősegíti az oldal vagy kampány sikerességét. Érdemes világos, figyelemfelkeltő, tömör és konkrét CTA-kat használni!