Az "adminisztrátor" szó jelentése magyarul olyan személyre utal, aki felelős bizonyos irányítási és szervezési feladatokért egy cégnél, intézménynél vagy bármilyen szervezetnél. Az adminisztrátorok feladatköre rendkívül változatos lehet, a dokumentumok kezelésétől az időpontok egyeztetésén át a különböző nyilvántartások vezetéséig. Az adminisztrátori szerep sokszor az irodai környezet egyik alappillére, mivel a zökkenőmentes működéshez elengedhetetlen.
Példák az adminisztrátor feladataira:
- Dokumentumkezelés: Fontos iratok rendszerezése, archiválása és levéltárazása.
- Ütemezés és időpont-egyeztetés: Vezetők és csapatok megbeszéléseinek koordinálása.
- Kommunikáció: E-mailek küldése és fogadása, telefonok kezelése.
- Adatbevitel és -karbantartás: Elektronikus adatbázisok és nyilvántartások naprakészen tartása.
- Irodai kellékek kezelése: Rendelési folyamatok kezelése, készletfigyelés.
- Ügyfélszolgálat: Kapcsolattartás ügyfelekkel, panaszok kezelése.
- Pénzügyi adminisztráció: Számlák kiállítása, költségvetés követése.
- Rendezvényszervezés: Vállalati események szervezésének segítése.
Az adminisztrátor tehát olyan támogató szerepet tölt be, amely lehetővé teszi, hogy a szervezet többi része zavartalanul működhessen.