A "nerf" kifejezés eredetileg a videójátékok világából származik, és azt jelenti, hogy egy karakter, fegyver vagy képesség teljesítményét, hatékonyságát csökkentik a játékban annak érdekében, hogy kiegyensúlyozzák a játékmenetet. A nerf gyakran szükségessé válik, ha egy adott elem túl erősnek bizonyul és ezzel igazságtalan előnyt biztosít a játékosok számára. Bár eredetileg a játékokra vonatkozott, a "nerf" kifejezést már szélesebb körben is használják más kontextusokban, ahol hasonló jelenség tapasztalható.
Példák "nerf" alkalmazására:
- League of Legends: Egy hőst túl erős képességekkel láttak el, ezért a következő frissítésben csökkentették annak sebzését.
- Overwatch: Egy karakter pajzsát kevesebb életerőre módosították, hogy ne tudják indokolatlanul hosszú ideig blokkolni az ellenfél támadásait.
- World of Warcraft: Egy fegyver kritikus találati esélyét csökkentették, mivel túl sok játékos használta előnyére a játék egyensúlyának rovására.
- Fortnite: Egy építőelem hatékonyságát gyengítették, mert a játékosok túlságosan könnyen elérték vele a játékmenetet befolyásoló előnyöket.
Ezek a példák jól szemléltetik, miként is működik a "nerf" koncepció a gyakorlatban, és hogyan igyekeznek a fejlesztők fenntartani a fair játékélményt.