A Google Sandbox egy olyan feltételezett szűrő vagy algoritmus, amelyet a Google alkalmaz friss, új weboldalakra — főleg a keresőoptimalizálás (SEO) szempontjából. Ez azt jelenti, hogy amikor elindítasz egy új honlapot, akkor az valószínűleg nem fog azonnal jó helyezést elérni a Google találati listáján, még ha technikailag és tartalmilag kiváló is. A szakértők úgy gondolják, hogy a Google így próbálja kiszűrni a spam oldalakat vagy manipulált tartalmakat, és csak bizonyos idő (akár néhány hónap) eltelte után engedi előrébb jutni az új oldalakat a keresőkben.
Hogyan működik röviden?
A Google Sandbox lényegében egy „próbaidőszak” az új domainek számára, amikor a keresőmotor figyeli az oldal viselkedését, hivatkozásait, növekedését, mielőtt komoly pozíciókat adna neki.
Google Sandbox példák
- Új blog indítása:
- Most regisztrálsz egy új domaint, elkezdesz cikkeket írni és ügyelsz a SEO-ra, de 1-2 hónapig csak a 10-20. oldal környékén jelenik meg a tartalmad, noha minden rendben van vele.
- Új webáruház beindítása:
- Elindítasz egy új webshopot, tele van termékekkel és minőségi leírásokkal, de hónapokig nem kapsz látogatót a Google keresőjéből, mert a Sandbox hatása érvényesül.
- Linképítés induló oldalnál:
- Hiába szerzel PR-cikkeket és minőségi linkeket az első hónapokban, az oldalad nem jelenik meg az első oldalon, mert „bölcsőben van” a Google rendszerében.
Google Sandbox szinonimák
Nincs igazán magyar megfelelője vagy direkt szinonimája, de időnként a következő kifejezésekkel is találkozhatsz:
- Google karantén
- Google vizsgálati időszak
- Próbapad (ritkán használatos)
Összefoglalva
A Google Sandbox egy „fogd meg és várj” mechanizmus, ami megakadályozza az új oldalak túl gyors előretörését a találati listákon — ha új oldalt indítasz, türelmesnek kell lenned, amíg a Google „elengedi a kezed”.