A szegmentáció a piac vagy fogyasztók csoportokra bontását jelenti, amelyeket közös jellemzők, szükségletek vagy viselkedés alapján azonosítanak. Célja a célzott marketingstratégiák kidolgozása, hogy hatékonyabban érjék el és szolgálják ki a különböző csoportokat.
szegmentáció eredete
A „szegmentáció” a latin „segmentum” szóból származik, ami „rész” vagy „szelet” jelentésű. A szó a különböző részekre osztás folyamatát jelöli.
Szófaj
főnév
Szinonimák
felosztás, bontás, tagolás, részekre osztás
Ellentéte
Nincs ismert ellentéte.
Példamondatok
– A piaci szegmentáció segít a vállalatoknak jobban megérteni a különböző vásárlói csoportok igényeit.
– Az ügyféladatok szegmentációja lehetővé teszi a célzott marketingkampányok kidolgozását.
– A szegmentáció során azonosított szegmensekre szabott termékek növelhetik az eladásokat.