A promóció a marketingben olyan tevékenységeket jelöl, amelyek célja egy termék, szolgáltatás vagy márka ismertségének növelése és az eladás ösztönzése. Ide tartozhatnak reklámok, akciók, események, kedvezmények és PR-kampányok, melyek vonzóbbá teszik az ajánlatot a vásárlók számára.
promóció eredete
A „promóció” a latin „promotio” szóból származik, ami előmozdítást vagy elősegítést jelent. Az üzleti életben gyakran marketing vagy előléptetés értelemben használják.
Szófaj
főnév
Szinonimák
Reklám, hirdetés, marketing, előléptetés, népszerűsítés.
Ellentéte
Nincs ismert ellentéte.
Példamondatok
– A cég új promóciója jelentős kedvezményeket kínál a vásárlóknak.
– Az új film premierje előtt nagy promóciót szerveztek a közönség bevonzására.
– A promóció során ingyenes termékmintákat osztogattak az érdeklődőknek.