Piackutatás

1 perc olvasás

Piackutatás magyarul a piac és a fogyasztók alaposabb megismerését, megértését jelenti. Ez a folyamat magában foglalja különböző adatok gyűjtését és elemzését annak érdekében, hogy a vállalkozások jobban megértsék a fogyasztói igényeket, versenytársakat, valamint a piaci trendeket. A piackutatás lehet kvalitativ és kvantitatív jellegű is, attól függően, hogy milyen típusú információkat szeretnénk begyűjteni.

Íme néhány példa a piackutatási módszerekre:

  • Fókuszcsoportos interjúk: Kisebb fogyasztói csoportok bevonásával mélyreható diskurzusokat folytatnak a termékekről vagy szolgáltatásokról.
  • Kérdőívek és felmérések: Írásos vagy online formában kitöltendő kérdéssorok, melyek célja statisztikai adatok gyűjtése.
  • Interjúk: Egyéni beszélgetések során gyűjthetik össze a fogyasztói véleményeket és tapasztalatokat.
  • Meghatározott piaci minták elemzése: Konkrét adatok és statisztikák elemzése, hogy jobban megértsék a piaci működéseket.
  • Versenyelemzés: A konkurens vállalatok tevékenységeinek, stratégiáinak és eredményeinek elemzése.
  • Szociális média figyelés: Elemzési eszközök segítségével figyelik, hogyan vélekednek a fogyasztók az online platformokon a márkáról.

Ez a kutatási folyamat segíti a vállalatokat abban, hogy hatékonyabb marketing stratégiákat alakítsanak ki, és jobb üzleti döntéseket hozzanak.

Legtöbbet keresett szavak és kifejezések

Legfrissebb szavak a szótárban

Megosztás
SzóLexikon
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.