A „spam” főként nem kívánt, tömegesen küldött elektronikus üzeneteket jelent, leggyakrabban e-mail formájában. Ezek az üzenetek általában kéretlen reklámokat, promóciókat tartalmaznak, de lehetnek akár adathalász-kísérletek, hamis hírek vagy más, hasonlóan nem kívánatos tartalmak is. A spam üzeneteket általában automatizált rendszerek küldik ki több ezer vagy millió címzettnek egyszerre, anélkül, hogy személyre szabottan céloznák meg az egyéneket. A spam okozta probléma az, hogy ezek az üzenetek eláraszthatják az e-mail fiókokat, elvonva a figyelmet a fontos üzenetekről, és akár biztonsági kockázatot is jelenthetnek, ha a felhasználók nem elég óvatosak.
Példák (listában)
- Kéretlen reklámlevelek, amelyek egy termék megvásárlására ösztönöznek.
- Hamis nyereményjáték értesítések, amelyeken keresztül adatokat próbálnak kicsalni.
- Gyógyszer reklámlevelek, amelyek kétes forrású termékeket ajánlanak.
- Túlzó vagy valótlan árengedményeket hirdető levelek.
- Nem létező örökségről, díjról szóló értesítések, amelyek adatok megadására sarkallnak.
Szinonimák
- Kéretlen üzenet
- Levélszemét
A spam hatékony kezelése érdekében a felhasználók számos eszközt alkalmazhatnak, így például spam szűrőket, amelyek automatikusan kiszűrik az ilyen jellegű üzeneteket.